Zpět na úvod

Pivo pro ženy

shutterstock_521312500
Autor: Kateřina Pavésková
Štítky:

Společnost Aurosa uvedla na trh „pivo pro ženy“. Jedná se o speciální pivo v růžovo-mramorové lahvi, které je (dle slov společnosti) určeno pro ženy, které chtějí oslavovat svou ženskost a eleganci a svým výrobkem chtějí bojovat proti stereotypu, podle kterého je pivo mužským nápojem. I když tuto premisu přijmeme, bojovat proti stereotypu jiným stereotypem je dosti nešťastné.

Zarážející je, že společnost na svém Facebooku uvedla: „Aurosa se nikdy nechtěla účastnit sexismu, feminismu nebo něčeho podobného. Nikdy nebylo úmyslem diktovat, co by ženy měly nebo neměly pít. Jsme prostě jen značka, která chce nabídnout pivo v elegantní a krásné lahvi, což je něco, co nikdo před námi neudělal, pro ženy, které to chtějí a jejichž životnímu stylu to vyhovuje.“

Jen o pár příspěvků výše nabízí prodej piva v tašce s nápisem WMN PWR (ženská síla). Zdá se tedy, že Aurosa má trochu zmatek v tom, co feminismus vlastně znamená. Celý projekt pak trochu vyznívá tak, že se někdo snažil o vyplnění domnělé díry na trhu, k čemuž použil svou domnělou verzi feminismu, ale v praxi se odmítá za feminismus postavit a skrývá se za ohrané fráze.

„Je podle vás dobré dělat rozdíl mezi pitím pro muže a pro ženy?”

  • 1
  • 4

Zobrazit vysledky

Loading ... Loading ...

Nepotřebujeme pití pro ženy, nepotřebujeme nic jako „ženské“ láhve. Už samotný termín nedává smysl. Potřebujeme se zbavit stereotypů, které způsobují, že si lidé myslí, že pivo je mužská a koktejly ženská záležitost. Tyto rádoby maličkosti jsou přesně to, co přispívá k vážnějšímu druhu stereotypů, které se podílejí na vytváření skleněného stropu, a které učí společnost následovat nesmyslné vzory, které v důsledku škodí všem. Je to stejný koncept jako reklamy, které propagují „pití pro chlapy“ a ignorují 50% populace jen proto, aby nahrály stereotypu a ujišťovaly se navzájem o mužnosti tím, že ze něj udělají výhodu. A společnost to často bezmyšlenkovitě zpracovává a posílá dál.

Nemusíme oddělovat už tak dost separovaná pohlaví. Namísto toho bychom se měli postarat o to, aby ženy nebyly opomíjeny (nejen) pivním průmyslem, a aby se muži nestyděli objednat si Cosmopolitan, protože je růžový a konotace s růžovou je pro ně tak nepřijatelná, že si ho raději neobjednají.

„Myslíte si, že „pivo pro ženy“ v „ženské“ lahvi souzní s podstatou feminismu?”

  • 0
  • 2

Zobrazit vysledky

Loading ... Loading ...

Článek je součástí projektu Pro Fair Play.
Projekt podpořila Nadace Open Society Fund Praha z programu Dejme (že)nám šanci, který je financován z Norských fondů.

Další články